Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
"5.0
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2017 . - Bok . - 224 s.
Bokmål
Opplysninger:
Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.

Purret! Det er uvisst når og om denne blir tilgjengelig Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer
man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill.
Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter
videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et
tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har
blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir
digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort
fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv
de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige
for alle.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Spill- og dataprogrammering : e
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom