Tittelnr | 0011725
|
---|---|
Tittel | |
Parallelltittel | |
Forfatter | |
Medvirkende | |
Språk | |
Utgitt | |
Omfang | 224 s. : kol. ill.
|
Opplysninger | På omslaget: Med Scratch og Python
. - Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.
|
Emner | Dataspill
Programmering Python Scratch Python Scratch animasjoner barnebøker datakoding dataspill koding programmering programmeringsspråk ungdomsbøker |
Dewey | 005.1
. - 005.133083
|
ISBN | 978-82-316-1175-2 : Nkr 199.00
|