Vis alltid denne fanen
Tittelnr
0011725
Tittel
Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide = Computer coding for kids = Spill- og dataprogrammering for barn
Parallelltittel
Computer coding for kids . - Spill- og dataprogrammering for barn
Forfattar
Vorderman, Carol 1960-
Medvirkande
Magnussen, Bjørnar (oversetter)
Språk
bokmål
Utgjeve
[Oslo] : Spektrum , 2017
Omfang
224 s. : kol. ill.
Opplysningar
På omslaget: Med Scratch og Python . - Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.
Emne
Dataspill
Programmering
Python
Scratch
Python
Scratch
animasjoner
barnebøker
datakoding
dataspill
koding
programmering
programmeringsspråk
ungdomsbøker
Dewey
005.1 . - 005.133083
ISBN
978-82-316-1175-2 : Nkr 199.00